E-ticarette geleneksel ticaret yöntemlerine benzer fiyat belirleme politikaları ön plana çıkıyor. Son yıllarda ise özellikle E-ticarette fiyatlar üzerinden indirimli satış uygulamaları yapmak, normal fiyatlardan daha yaygın hale geldi. Zaman sınırlı indirimler, bayram indirimleri, özel gün indirimleri, tatil indirimleri derken 365 gün boyunca bitmeyen indirim türleri ile karşılaşıyoruz.
İndirim yapmanın en bilinen satış artırma yöntemlerinden olduğunu biliyoruz. Fakat satışların artmasını isterken zarara uğramamak için indirim tutarlarını belirlerken dikkatli olmakta büyük fayda var. Bu yüzden başarılı indirim kampanyaları yürütebilmek için bir kaç temel noktayı kavramak önem taşıyor. Peki E-ticaret sitelerinin indirim fiyatları belirlerken uygulaması gereken bu temel adımlar nelerdir?
Ürünlerin maliyetini belirleyin
Ürünlerin tedarikçiden satın alındığı fiyat ile depoya taşınma ücretinin toplamı, o ürünün satıcıya maliyeti oluyor. Bu ücretler anlaşmalı olunan şirketlere göre değişiklik gösterebiliyor. Ayrıca çoğu zaman toptan satın alımlar da maliyeti etkiliyor.
E-ticaret siteleri için ürünün maliyetini oluşturan faktörlerden bir diğeri de ürünün satış sonrası müşteriye gönderim ücreti. Bu ücreti de önceki fiyata ekleyerek son maliyete ulaşabilirsiniz. Ancak ürünün gönderim ücretini müşterinin karşılaması da maliyeti düşürmek için bir seçenek olabilir.
Kar oranı hedefleyin
Ürünün maliyetini hesapladıktan sonra üzerine eklenecek kazanç payını belirlemek gerekiyor. Rakiplerin maliyet üzerine ne kadar tutar ekleyerek satış yaptığını araştırmak kar oranını belirlemekte yardımcı olabilir. Bunun yanı sıra kısa ya da uzun vadeli kazanç hedefleri belirleyerek de kar payına karar verebilirsiniz.
İndirim tutarına karar verin
İndirim yapmaya karar verdikten sonra neden indirim yapma gereği duyulduğunu tanımlayabilmek önem taşıyor. Genellikle kâr oranını artırmak, stokları tüketmek, yeni müşteriler kazanmak ya da tedarikçi ücretini karşılamak gibi nedenlerden indirime başvuruluyor ve indirim yapma amacı da ürünün tutarını belirlemeye yardımcı olabiliyor. Daha açık ifade edebilmek için örnek vermek gerekirse, amacınız stokları eritmek olduğunda birincil önceliğiniz de daha fazla sayıda ürünün satılmasını sağlamak oluyor. Bu nedenle müşterileri birden fazla ürün satın almaya teşvik edecek fiyat politikası belirlemek gerekebiliyor.
Elinizdeki sonuçları değerlendirin
Satışların başarı durumu hakkında bilgi sahibi olmak için indirim kampanyasının mevcut performansını değerlendirmekte fayda var. Değerlendirmeler, indirimli fiyatın başarısını ortaya koyarak önünüzü görmeniz için yardımcı olabilir. Örneğin, ay sonuna kadar hedeflediğiniz noktaya ulaşıp ulaşamayacağınıza ay ortasında yapacağınız bir değerlendirme ile kolayca karar verebilir ve indirimli fiyatlar üzerinde bu yönde iyileştirmeler yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra değerlendirmeler, gelecek planlarını da etkileyerek daha sağlam adımlar atmak için katkıda bulunabilir.
İndirim oranlarını olabilecek en doğru şekilde belirlemek, E-ticaret sitelerinin başarısında önemli bir rol oynuyor. Ancak kaliteli altyapısı olan bir sanal mağazaya sahip olmanız sizi rakiplerinizden kolayca farklılaştırır. Modern ve kaliteli bir sanal mağaza ile müşterilerinizi etkilemek için hemen şimdi Web Atölyesinin ücretsiz demo yazılımını inceleyin.